Tuesday, June 19, 2012

assalamualaikum w.b.t..


sekarang ni makin kerap pulak sy post kan... hahaha~ sebab sy rasa bosan... semenjak dua menjak sy lupakan facebook ni... sy rasa cam tak lengkap lak kalau tak menaip... nak writing thesis malas pulak... ish3~ hermmm... 


tadi borak2 ngan sorang kawan ni... cakap punye cakap... tetibe dia ade rekemen satu blog ni... dia kata cam ni... "entry blog ni sesuai untuk mary" <-- eh mary?? hahaha~ nak glemor jap...


sy pon dengan berhati hatinya baca... kot2 ade gambar hantu lak.. :p haha~
waktu baca tu saya rasa sebijik2 kena atas sy... apa yang aunty tu pos sangat penting untuk sy teruskan hidup... memang sesuai sangatlah untuk saya yang tengah bersedih ini...


apa yang sy dapat waktu baca entry tu adalah :


1) Cinta dari ALLAH adalah yang hakiki... tiada cinta manusia pon yang menandingi cinta dari-Nya...
2) andai ada orang membenci kita... jadikanlah kebencian itu sebagai pembakar semangat untuk kita mengharungi hidup yang kita tak tahu sampai bila ini...
3) andai orang berdendam dengan kita, janganlah kita berdendam balik...
4) jangan sesekali kita mengungkit atas apa yang kita telah berikan...


banyak lagilah... ^_^


saya rasa saya makin bersemangat untuk meneruskan hidup saya... memang sy tak boleh halang orang dari membenci sy... tp mungkin sy akan dapat kurangkan kebencian dia dari semasa ke semasa dengan izin ALLAH... insyaALLAH... Allah memegang hati hambaNya... so apa2 pon kita kene mintak dengan ALLAH... DIAlah yang utama :)a

2 comments: