Tuesday, December 28, 2010

sahabat...

"wahai sahabat sematkan semua kenangan
yang telah bersama sama kita lalui
suka dan duka memburu impian
moga teguhnya ikatan ini"

SAHABAT...
sememangnya sy amat menyayangi sahabat sahabat saya...
mereka selalu berada di dalam suka dan duka...
setakat ini... sahabat sejati yang saya kenali tidak pernah melupakan saya...
sejak dari sekolah rendah...sekolah menengah...plkn...matrikulasi dan UPM...
sesungguhnya saya memang ikhlas menyayangi mereka...
selagi akal saya mampu untuk mengingati mereka...
saya pasti akan mengingati mereka...

"pertemuan telah ditakdirkan
antara kita tidak pernah dirancangkan
manalah takdir hendak dilawan
semuanya ketentuan tuhan"

setiap perkenalan saya dengan sahabat sahabat saya
memang telah tersurat dan ditakdirkan...
tak pernah saya jangka saya akan bertemu dengan sahabat sahabat saya...
memang takkan pernah terlintas sedikit pon di hati ni...
saya sangat bersyukur dipertemukan dengan mereka...

"sahabat bertuahnya ku rasa
mendapat teman sepertimu
membimbing menasihatiku
hanya satu dalam beribu"

semoga perkenalan dan persahabatan ini akan berkekalan selamanya
walau saya telah ditakdirkan pergi dahulu...
saya harapkan persahabatan akan segar diingatan...
sebagaimana ingatan saya kepada seorang sahabat yang sudah 4 tahun meninggalkan saya...
dia tetap segar diingatan...
wajahnya...tuturnya... masih terasa semalam saya mengenalinya...
saya harapkan persahabatan saya akan jadi begitu...

"namun kini hanyalah tinggal kenangan
pertemuan kita dilamar perpisahan
kemesraan bermekar diakhir perkenalan
sayu menitis air mataku..."



No comments:

Post a Comment